Tegenwoordig is iedereen immers verbonden, altijd en overal.
In contact blijven met de ouders, de kinderen, vrienden via digitale weg is enorm belangrijk. Afstandsonderwijs is voor veel studenten de norm geworden. Vandaag gebruiken heel wat mensen hun eigen computer of laptop, maar kunnen ze geen beroep doen op IT-ondersteuning indien ze vragen of ernstige problemen hebben. Voor velen was de overgang naar deze nieuwe levenswijze niet eenvoudig. Telewerken zal voor velen de nieuwe norm blijven, ook na de lockdownperiode.

Een veilige IT-connectie voor het hele gezin

Deze nieuwe evolutie gaat echter gepaard met het intensieve gebruik van alle bestaande en moderne communicatiemiddelen op afstand (PC, iPad, Smartphone…).
Elk lid van het gezin is soms in zijn of haar eigen hoekje bezig, wat een nodige en stabiele computerverbinding voor alle gebruikers vereist.

“Help ! No connection”

Wat gebeurt er als uw IT-verbinding uitvalt of verbroken wordt op het ogenblik dat een professionele verbinding net zo belangrijk is? Wat als de computer die u gebruikt corrupt is, gehackt, bedreigd wordt door een extern systeem en u geen computerondersteuning krijgt van uw werkgever? Wat als uw “cybersecurity” in het gedrang komt? Wat moet u doen als u geconfronteerd wordt met een identiteitsdiefstal of de diefstal van persoonlijke gegevens?

IT-ondersteuning om veilig verbonden te blijven

Als antwoord op deze vragen en bekommernissen heeft EAB een nieuw IT-bijstandsproduct gelanceerd dat “Safe & Connected” wordt genoemd. De bijstand geldt is voor alle gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen, ongeacht ze hun IT-toestellen gebruiken voor privétoepassingen, hun werk of hun studies. Hier zijn de belangrijkste kenmerken.

Het bijstandsproduct “Safe & Connected” beschermt u in geval van

– een verbindingsprobleem of computerstoring: een IT-helpdesk geeft u advies op afstand, een IT-specialist komt bij u thuis om het probleem op te lossen. Indien nodig wordt een vervangend computertoestal ter beschikking gesteld of krijgt u toegang tot een co-working plek.

– de crash of virusbedreiging van uw PC: een specialist komt bij u thuis om te proberen het probleem op te lossen en de virusdreiging uit te schakelen.

– een probleem met uw computerbeveiliging of met uw cybersecurity: wij bieden een toegang tot een computerbeveiligingsplatform met inbegrip van IT-preventie, monitoring en een waarschuwingssysteem.

… en ook…

– juridische bijstand na cyberpesten of gegevensdiefstal
– psychologische bijstand na cyberpesten of gegevensdiefstal
– hulp bij een computeraansluiting na een ziekenhuisopname.

Voor meer informatie over het bijstandsproduct “Safe & Connected”, klik hier.